هر از چند گاهی مشاهده می کنم که بعضی از عزیزان دانشی را آموخته اند و احساس می کنند یکی از خدماتی که می توانند انجام دهند، اینست که دانش آموخته شده را به گونه ای در دانش، ادبیات یا سایر متون دنبال کنند و ادله هایی بیاورند مبنی بر ای
نکه در این متون هم همانا که در این دانش سرزمین خود ما است نشانه هایی وجود دارد، فکر می کنم این نگاه نه تنها مطالعه تطبیقی نام ندارد بلکه بک فرافکنی ساده و بی محتوی می باشد که ما را در درک حقیقت گمراه می کند و هیچ حقیقت تازه ای نیز از آن بیرون نخواهد زد.
شاید تنها یک وقت تلف شده روی دست ما بماند، پس پیشنهاد می کنم ابتدا دستگاه شناختی دانش آموخته شده را پیدا کنیم، سپس از طریق مطالعه دستگاه شناختی دیگر، اقدام به مقایسه و تطبیق کنیم.

شاید تنها یک وقت تلف شده روی دست ما بماند، پس پیشنهاد می کنم ابتدا دستگاه شناختی دانش آموخته شده را پیدا کنیم، سپس از طریق مطالعه دستگاه شناختی دیگر، اقدام به مقایسه و تطبیق کنیم.
۱ نظر:
سلام آقای رضایی
اول میخوام بگم که از مطالبی که مینویسید سپاسگزارم. من هر وقت یک دغدغه ذهنی و یا فکری دارم و به وبلاگ شما سر می زنم یک جواب میگیرم.
ارسال یک نظر