۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۷, یکشنبه

سایه ها و گاندی

مطلب ذیل آقای عیسی هاشمی برایم ارسال نموده در این مطلبراز زاویه دید گاندی به سایه های موضوعاتی پرداخته می شود که برای همه آدمها جذابند.
سایه ها بخشهای تاریک و نادیده وجود انسانها هستند بخشهایی که هیچ تمایلی نداریم آنها را ببینیم و وجود آنرا درون خود انکار میکنیم.
وقتی بتوانیم سایه های خود را بشناسیم می توانیم به شناخت خود نزدیکتری و گامهای رسیدن به رستگاری را سریعتر طی کنیم
.
کلمه اول در این عبارت اشاره به بخش روشن و بخش دوم آن اشاره به بخش تاریک درون دارد.

لذت، بدون وجدان

دانش، بدون شخصيت

تجارت، بدون اخلاق

علم، بدون انسانیت

عبادت،بدون ايثار

این موارد را گاندی تنها چند روز پیش از مرگش بر روی یک تکه کاغذ نوشت و به نوه اش داد.اعتقاد بر این است که وی این موارد را در جست و جوی خود برای یافتن ریشه های خشونت شناسایی کرد.در نظر گرفتن این موارد، بهترین راه جلوگیری از بروز خشونت در یک فرد و یا جامعه است.خشونتی که آن را "خشونت پنهان" می نامند




۳ نظر:

shadi گفت...

Salam aghaye rezaiee.khaste nabashid.man az bache haye ghadimiye bonyad hastam.tooye 15 salegi kelasatoon angizeiee shod baraye inke ravanshenas besham.hala 22 salame va lisanse ravanshenasimo gereftam va montazere javabe karshenasie arshad hastam.fekr mikonam alan vaghte khoobi baraye jobran bashe.age beshe mikhastam bebinametoon va age betoonam baham hamkari dashte bashim. mamnoon. shadansar@yahoo.com

ناشناس گفت...

سلام ..براي من پيدا کردن سايه هام خيلي سخته..جه کار بايد بکنم؟

شقایق گفت...

سلام اقای رضایی
یه سوال درباره ازدواج از شما دارم:
25 سالمه ، با جنس مخالفم در ارتباط هستم اما هنوز امادگی ازدواج ندارم چون هنوز به اون ثباتی که خودم رو راضی کنه نرسیدم .ولیکن یه دوستی میگفت درسته هنوز قصد ازدواج نداری ولی زیاد خودتو درگیر روابط با جنس مقابل نکن چون باعث میشه اینقدر ذهنت متمرکز روی اون شخص بشه که مرتب ازدواجتو به تعویق بندازی و نتونی همسر مناسبت رو جذب زنگیت کنی ..."منظورش از جذب همون قانون جذبه "
- شاید یکی از دلایلی هم که تا الان توی روابطم فاصله میگیرم همین حرف دوستم باشه.و البته هیچکدوم هم تا حالا مناسب ازدواج نبودن.
اقای رضایی واقعا همینطوره ؟
ممنون میشم نظرتون رو عنوان کنید
با تشکر
شقایق